LIDDER BAZA ZNANJA · Sa prastarog foruma

Domaće pravno lice je primilo od stranog pravnog lica iz Slovenije račun za uslugu zakupa scenske konstrukcije, koja je koriščena za organizaciju promocije jedne beogradske firme, koja je pritom održana u Beogradu. Kako zakup pokretnih stvari, kao usluga, koju strano pravno lice vrši na teritoriji Republike, podleže obavezi obračuna i plaćanja PDV, a strano pravno lice nije odredilo poreskog punomoćnika, to je poreski dužnik domaće pravno lice. Obračunala sam PDV na vrednost usluge, preračunatu po srednjem kursu, naravno. Prema mišljenjima Ministarstva finansija, domaće pravno lice ima pravo da taj obračunati PDV koristi kao prethodni, u istom ili kasnijem poreskom periodu. 1) Kako da u LIDDER-u pravilno proknjižim račun inodobavljača, kako da proknjižim obračunati PDV, koji treba da ide na 4702 i kako da proknjižim taj PDV kao prethodni na 2760. 2) Kako taj račun i ta dva PDV-a da unesem u KPR i KIR? Neki savetodavci predlažu knjiženja tih poreza na osnovu internih obračuna stavovima 289/470 i 276/489, koje treba zatvoriti na osnovu podnete PP PDV stavovima 470/276 i 489/289, ili direktno, 276/470, pa po podnetoj PP PDV 470/276.

Detaljan odgovor sa objašnjenjima i primerima iz prakse:

Ovo je primer gde Lidder neće automatski ispravno da unese stavke u KPR i KIR iz jednostavnog razloga što se ovde radi o jednom dokumentu, a treba ga uneti u dve suštinski različite evidencije. Predlažem da u evidencijama ručno unesete potrebne stavke, a što se tiče knjiženja moj predlog je sledeći: 533/434 i 276/470.