LIDDER BAZA ZNANJA · Računovodstvo i poslovanje

Dobili smo dve eFakture preko SEFa, prva faktura je od JP Infostan koja nam prefakturiše usluge koje vrši firma za odlaganje komunalnog otpada i ta usluga nije predmet oporezivanja po čl.17 st.4 tačka 2 Zakonu o PDV. Drugu fakturu, sa istim brojem fakture, smo dobili od firme koja izvršava promet odlaganja komunalnog otpada i poziva sa na anuliranje prometa po čl.4 st.4 tačka 2 Zakona o PDVu, kako da ispravno sprovedemo knjiženje u Lidderu?

Detaljan odgovor sa objašnjenjima i primerima iz prakse:

Prvu eFakturu koju ste dobili od Infostana knjižite kroz VD-72, unosite konto troška predviđen za uslugu koju ste primili od Infostana i obavezno za poresku tarifu odabirete tarifu bez PDVa (tarifa 13). Tako proknjižena faktura neće biti evidentirana u PDV evidenciji KUR, kao ni u obrascu POPDV. U nalogu za knjiženje će biti evidentirana obaveza prema dobavljaču i odabrani trošak.

Drugu eFakturu koju ste dobili od firme koja vrši promet odlaganja komunalnog otpada takođe knjižite kroz VD-72, unosite odgovarajući konto troška i odabirete poresku tarifu kojoj trošak pripada, iskazani PDV evidentirate kao PDV koji se može koristiti kao odbitni. Nakon unosa, a pre knjiženja, komandom “S” uđite u obeležavanje dokumenta za vrste prometa i čekirajte vrstu prometa: “6. Dobra i usluge bez naknade”. Tako proknjižen i obeležen dokument će se naći u KUR evidenciji i biće evidentiran u POPDVu u polju 8a.3, a knjiženje tog dokumenta će takođe biti ispravno shodno obeležju.

POVEZANE TEME

Možda tražite i ovo